Alltså är jag den enda som har sånt extremt fikasug dagligen!? Jag måste få i mig nåt gott varje dag. Ja jag vet socker är sjukt dåligt för både tänder och rent energimässigt. Men så länge man inte missbrukar det och överkonsumerar det så det övergår till fetma så kan det ju inte vara så farligt. Självfallet låter jag barnen inte få i sig lika mycket gottigheter som jag men jag är heller inte strikt hållen på att de är förbjudna på att äta sötsaker. Utan här hemma får de lära sig, äta lagom och behärska det! Och alltid mat före. Tex en regel vi har, måste äta upp maten innan de får fredagsmys(godiset).
 
 
Här är ett exempel på när jag kommit hem från jobb och är sjukt kaffesugen med något litet gott till. Perfekt att ha hallon i trädgården me ; )
 
Ja, barnen fick me smaka : )
 
Vanliga kladdkakemuffins med en klick grädde och våra hösthallon på
 
När man tror man inte har något mer att plocka i trädgården så finns det alltid något. Alla blomster, blad och gräs känns fräscht att ta in. Det förmedlar bara vår årstid.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
K  R  A  M
 
 
 
 
 
 
 
/Jennie
 
fika,

Kommentera

Publiceras ej