Alltså ormbunkar, strutbräken om vi nu skall vara korrekta. Detta måste vara det enklaste billigaste tipset till er som vill fylla ut er trädgård snabbt och billigt. De sprider sig ganska mycket men de går att hålla efter. Jag gräver upp nya och fyller igen på andra ställen där jag tycker de borde trivas. I år har jag tom grävt upp några och planterat i kruka. Hur perfekt?! Och helt gratis! Alla har nog sina skugghörnor någonstans på ett trall. Allt behöver inte blomma för att ge en lummig och grönskande känsla.
 
 
Detta får bli ett torsdagstips till er:
 
Ta vara på era strutbräken/ eller hämta från skogen/fyll ut i krukor och trädgård
 
 
 
Jag kan inte motstå min tolkning av vad jag ser på en "nyfödd" ormbunke.
 
Som ett nyfött barn med dess ludna armar som sträcker sig mot ljuset. Precis som en babys knubbiga händer som inte släpper taget ännu. Dess små händer är fortfarande ihopknutna. Ju större den blir minskar ludenheten och händerna öppnar sig. Öppen för livet. Och nu börjar det hela om igen. Livets kretslopp.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
K R A M
 
 
 
 
 
/Jennie

Kommentera

Publiceras ej