Hej hopp på er! Det var verkligen ett tag sen jag var här inne. Jag blir liksom aldrig färdig till att blogga. På vardagarna kommer jag in kl 22.00. Sen blir det dusch och somnar ganska snabbt i soffan därefter. Sommaren för mig som för vissa innebär slapp, häng och semester. Egentligen blir den det motsatta för mig. På sommaren har jag som mest att göra. Hus, hem och barn fortsätter men nu är det trädgård och odling också. Och jag kan inte slita mig från trädgården. Den är som ett gift för mig. Jag älskar att strosa omkring hemma i tofflor, ruffsig hårknut, kaffekoppen i handen och  gå och trädgårdsfilosofera. Jag hämtar sån energi från detta. Men nu ska jag försöka lägga upp på lite uppdateringar. Det blir mestadels trädgård och växter : )
 
Igår kom det äntligen lite regn. Som växterna och gräsmattan behövde detta. Det var ju inte så mycket men bättre än inget. Efteråt kom kvällssolen och jag njöt av det sista från trappen på farstukvisten. Lavendeln har tagit fart och snart fylls framsidan av blålila blommor överallt som sprider lavendeldoft i den heta värmen. Det är Frankrike för mig.
 
 
 
Klotrobinian har också slagit ut nu på framsidan.(Vi har två på varsin sida)
 
 
 
 
 
 
K R A M
 
 
 
 
 
 
/ Jennie
 

Kommentera

Publiceras ej