Hejsan på er och glad alla ♥-s dag!
Hur har ni firat den? Här hemma brukar vi alltid ha trerätters men inte i år. Och eftersom vi brukar ha långfrukost på lördagen så ville jag inte "ta" lördagens grej vi har och göra detsamma idag. Så här hemma har dagen varit som vanligt och inga presenter heller. Däremot hade jag tänkt göra en hjärtansdagfika, och den gick ganska i stöpet.
 
Efter hockeyträningen i lördags så väntade en nyttig och vitaminrik frukost. Man kan väl säga att det blev ett frukttema. Ananas/banan/mango smoothie, nygräddade fullkornsbullar, fruktsallad, apelsinjuice mm. Det som är så bra med smoothie är att man kan mixa precis vad som helst. Nu slängde jag ner ett rått ägg, hihi. Smoothien var denna gång färdigportionerade småpåsar man kan köpa i frysdisken. Ludde var den enda som inte gillade denna smak. Tror nog vi alla fick i oss de dagliga behovet av frukt och grönt på tallriksmodellen efter denna frukosten ; )
 
Angående frukostarna så blir de planerade oftast på plats här hemma i stundens hetta. Det jag har hemma får det bli något av. Men nu nästa gång så skulle jag vilja göra en engelsk frukost. Vita bönor, toast mm. Tror inte detta kommer vara så populärt men det är så roligt det här med olika frukostar och speciellt när de görs efter en nationalitet. Så barnen får insikt i hur andra människor i andra länder har för matvanor, och framförallt hur det smakar!
 
Det är kul med smakupplevelser!
 
 
 
 
 
 
 
Har du någon god favoritfrukost att tipsa om?
Tar gärna emot dina tips!
 
 
 
K R A M
blå hortensia, frukost, fruktsallad, mon amie, smoothie,

1 kommentarer

Helene

14 Feb 2016 17:28

Ser super ut! Brukar inte äta så mycket frukost, blir mer lunch/middag xD

Svar: Inte!? jag brukar inte kunna äta direkt utan måste fixa lite först på morgonen så man blir riktigt hungrig : )Kram
Jennie Persson

Kommentera

Publiceras ej