Idag var det Luddes hockeyträning och då har vi hockeyfrukost. Det blir mycket och lite av varje så vi kan sitta länge och avnjuta och starta lördagen med mätt mage och pratat av sig om allt möjligt. Lite olika tema har det blivit på frukostarna, till en början inte planerat men det blir både roligare och lättare att ha en tråd att gå efter. Denna gång hade jag planerat Engelsk frukost. André sa att han inte ville ha detta men tyvärr. Och av barnen förväntade jag mig inte att dem skulle tycka om detta men kryss i taket. Alla barnen åt upp allt, förutom Ella som tyckte sådär efter ett ag med de vita bönorna i tomatsås. Men det viktigaste, hon smakade och åt ändå en del. Även jag tyckte detta var supergott. Jag som inte gillar stekt och värmd mat till frukost men de söta bönorna i tomatsåsen mot de salta baconen var superkombi. Och sen dra ett ljummet rostat toast i tomatsåsen.
Mmmm..supergott!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nästa gång blir det ett roligt och gott tema! Kika inom då så får ni se.
Lördagar = Hockeyfrukostar
 
 
PS: Vet att det är lite överkurs men med dessa temafrukostar har jag kommit på ännu en grej med barnen. Förklarade i dag att detta äter de flesta människor i England. Så nu får de även se deras flagga och färglägga den.
Mer om det nästa gång!
 
 
 
 
K R A M
 
 
 
 
 
 
 
/Jennie
 

Kommentera

Publiceras ej