Tjena på er!
Vilken härlig helg vi har haft och även en strålande måndag! Ibland har man "vanliga" helger eller så är de extremt effektiva. Vår helg var det sistnämnda. Vi har fått enormt mycket gjort. På lördagen hade Ludde som vanligt sin hockeyträning men André och L ställde klockan och åkte dit lite tidigare för lite friåkning först. Under tiden försökte jag slänga ihop en frukost med fransk touch. Det fick bli frasig croissanter, fruktspett, krämig yoghurt toppad med hallon, baguette, bananpannkakor, apelsinjuice och en café au lait. Var riktigt gott. Och detta fick mig att minnas gamla minnen från tiden i Frankrike♥
 
Efter frukosten körde André till tippen för att tömma släpet i rekordfart(för det behövde vi till söndagens visit till Ikea). Därefter fick jag köra till stan för jag hade tid till fransarna och sen efter det uträttade jag ärenden på stan. B.l.a ett från Ella, hon ville ha en rockring. Men Även Ludde fick loombads. Efter turen på stan hittade jag lite vårnytt men väntade med att inhandla. Hemma fick jag sen ta en promenad med Baloo och passade även på att lämna Ludde då hos sin lekkompis. på kvällen åt vi tacos och Jag och André fick äntligen vår filmkväll, en bra film me!!!(The escape plan)
 
 
Hur såg er lördag ut!?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Barnens favorit
Fruktspett
 
Bananpannkakor
Gillades tyvärr inte lika mycket.
 
 
 
Frasiga croissanter
Ja och så historien bakom dessa. Ella hjälpte till att packa upp varorna efter att det veckohandlats. Då kan man hitta varor lite här och där, speciellt inte där de ska höra hemma. Dessa skulle legat i frysen men fann dem i godis/brödlådan. Vilket innebär upptinade. Slängde då in dem snabbt i frysen(för de ska läggas i ugnen frysta) men tänkte inte på att de skulle då frysas ihop till en klump. Så de fick klippas och delas lite, så därför ojämnheten : )
 
 
 
 
Mina somrar har jag spenderat i Frankrike varje år mesta av min barndom. Älskade den tiden men först nu i vuxen ålder man förstår hur härligt vi hade det. Vi hade ofta vänner som körde ner och umgicks med oss. Och för oss barn var ju det drömmen. Kommer ihåg när man låg och sov och så vaknade man av en lustig tuta från en liten lastbil. Denna lilla lastbil sålde baguetter och ägg b.l.a. Äggen var bruna och baguetten var nybakad.  Med några franc i handen gick jag och min syster ut ibland och handlade precis utanför vårt lilla boende. Frukosten bestod oftast av det jag försökt återskapa här i lördags. Vi fick ofta äta "lyxflingor" på semestern. Vilket innebar antingen chokladbollar eller honungsbollar/ringar. Skinkan till baguetterna var extrem tjock och god. Gick inte att jämföra med den svenska Scans påläggen. Ja, jag njöt extra mycket denna morgon.
 
 
 
 
 
 
K R A M 
fransk frukost, frukost,

5 kommentarer

Joanna- 8 självmordsförsök senare- Livet med Asperger och Bipolär sjukdom

29 Feb 2016 15:57

gott

Svar: Tack Joanna!kram
Jennie Persson

Petra

29 Feb 2016 16:04

Åh, vilken lyxig frukost!! :)

Svar: Åh tack så mycket! ; )kram
Jennie Persson

Elin

29 Feb 2016 17:41

Åh vad lyxigt, ser ju helt underbart ut

Svar: Tack så mycket Elin, va glad jag blir.
Kran
Jennie Persson

Veronica Wallgren

29 Feb 2016 19:49

Åh vad gott!

Svar: Tack Veronica, det var det!
Kram
Jennie Persson

Felicia

29 Feb 2016 21:19

Så mycket gott :)

Svar: Tack : )
Jennie Persson

Kommentera

Publiceras ej