Då har jag praktiserat redan i en vecka! Så himla kul och spännande. Det är otroligt mycket nytt och väldigt mycket jobb i en blomsteraffär. Något jag aldrig kunnat tro då det var jag som var kunden. Påskens  blommor är vissnade så det behövdes fräscha upp lite här hemma med lite nytt. Från jobbet kom en  Sophora Prostrata (Little baby)eller Dvärgkowhai med hem bla. Jag har aldrig fallit för dessa typ av träd eller som spökträden. Men detta börjar jag gilla! Dess sicksackformade grenar med dess små rönnliknande söta blad. Detta lilla träd passade perfekt till min lilla zinkkruka. Den är så skir och vacker att se på och denna passar bäst att stå ensam. Då gör den sig bäst tycker jag.
 
Denna vill inte ha gassande ljus på sig då kan bladen torka ut. Utan mer halvskugga. Den är inte härdig i vårt klimat men vill man övervintra den så ska den står ljust och svalt. Håll jorden lätt fuktig. Kan stå ute på sommaren.Denna växt är även släkt med påsköträdet.Det är ett av världens mest sällsyntaste träd som finns. Det växer bara på påskön och nu är det utrotat.
 
 
 
 
Detta kostade 69kr Dennis Blommor
 
 
Som ett konstverk att se på..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
K R A M
 
 
 
 
 
 
 
 
/Jennie
dvärgkowhai, sophora,

1 kommentarer

Helen

04 Apr 2016 00:34

Vad fint! Har oxå en sån, den har stått länge nu:)

Svar: Ja det är den!! Så kul att höra! Funderar på att plantera om min snart till större kruka. Jag älskar den.
Jennie Persson

Kommentera

Publiceras ej