Hej på er, hur mår ni!? Det var verkligen ett tag sen jag var här men nu är jag tillbaka. Jag har haft en helt underbar måndag. Mest för att jag fick ett glädjande besked. Som jag får vänta med att berätta.
 
Jag som hade tänkt hälsa på två "hemliga" i deras trädgårdar på hösten men jag hann verkligen inte. Det går så snabbt  från att löven börja ändra färg till att trilla av. Men jag hoppas jag har intresset  kvar till nästa år. Allt i min trädgård har så gott som tappat sina blad och allt annat ser bara förfärligt ut rent ut sagt. Tycker inte om att pula i trädgården när det är blött och brunt. Nej istället laddar jag inför kommande vår inomhus i fåtöljen vid brasan  med anteckningsblock, trädgårdsböcker och trädgårdstidningar.
 
Amerikanska blåbär är en buske som brinner på hösten. Bladen blir alldeles knallröda.
 
 
Och även Japansk lönn, med endast några få blad kvar.
 
 
 
Jag vill faktiskt ha mer växter med vackra höstfärger i trädgården
. Har ni något fint förslag?
 
 
K R A M
 
amerikanska blåbär, japansk lönn, trädgård,

1 kommentarer

Maria

17 Nov 2015 16:52

Härligt..jätte snyggt med växter som får fin höstfärg.
Klättervildvin blir också jätte fina på hösten.
Kram på dig

Svar: Ja verkligen och det är lätt att glömma när man handlar växter. De flesta tänker bara för sommaren. Såg på din blogg att du har klotrobinia. Så fina!! Jag köpte i slutet av sommaren så de har inte tagit sig ännu.
Jennie Persson

Kommentera

Publiceras ej