Vistelsen på Böda var väldigt positiv. Men med tanke på att jag har semester så innebär det för mig också att inte pilla på telefonerna eller datorer för mycket. Så roliga foton på stället finns endast i minnet. Lustigt nog knäpper jag alltid kort på blommor eller växter. Där kommer det helt naturligt.
 
Vår resa:
 
Resan dit började med tre stopp, helt ok och tänker alltid att det kunde varit värre. Det är första gången vi kör iväg med husvagnen så långt så det kändes lite premiär. På vägen dit i rullande bil tvärnitar bilen och jag skrek till och trodde vi skulle krocka. Men nejdå, André tryckte bara på fel pedal hahaha, så pass hård bromsning att han själv lade sig på tutan. Sista biten skrek Ragnar utan dess like. Han hatar verkligen att åka bil. Att sitta stilla så länge är inte hans grej. Väl framme möts vi upp av vårt sällskap. Cider handen kom de och barnen träffas och tropisk värme i luften. André och de andra karlarna drar och vänder i husvagnen när jag fått tips av Carola att ska vi inte sätta den på andra hållet. När jag säger detta till A så blir han sådär härligt glad! Husvagnen gungandes så kraftigt att äggen i kylen gick sönder. Senare gick vi ner till havet för ett dopp.
 
De kommande kvällarna gick vi ner till centrum och kollade läget. Barnen åkte bilar, bubblor, köpte leksaker och lekte i den stora lekparken. På dagarna köpte vi nybakta frallor från bageriet och även eftermiddagsfika. En annan kväll hade vi långbord, det var den bästa kvällen tycker jag. För det då jag kände den rätta gemenskapen mellan oss familjer. Vi lekte till bords och barnen sprang och lekte.
 
Jag älskar när det är roliga grejer att testa på. Vid aktiviteterna fanns det plastbollar som man klev in i och sedan blåste de upp dem(inget för de som lätt får klaustrofobi) sen ska man springa i dessa i vattnet. Jisses vad jobbigt men roligt! Även rodeotjuren var jag tvungen att testa. Efter att sett André(världens stelaste) så ville jag utmana. Så jäkla roligt. Önskar man kunde hyra hem en sådan! En annan rolig grej var att två andra sölvesborgsfamiljer var där också och barnen går i samma klass och skola så pojkarna var så glada över att se varandra.
 
After beachen var vi på en dag, väldigt mycket folk på stranden men sen köpte vi lite mat tlil de små och satt vid sofforna och njöt. Sen satt jag och syrran uppe på After beachen beställde drinkar  i bikinis, het sol som brände på ryggen och med trubadur i hög volym. Denna dagen var fantastisk. Tyvärr blev det bara en dag här men den rekommenderas starkt!
 
Camping är ett fantastiskt sätt att umgås med sin familj och barnen. Barnen tycker det är livet. Visst blir det bökigt ibland, och med småbarn vet vi ju att det blir det  a l l t i d men det är det som blir charmen av det hela!!
 
 
Tips om ni någon gång skulle åka dit:
Ta med cykel!
 
Detta va, var Böda kunde erbjuda att ha som snitt.
 
Han här kan man inte släppa ögonen ifrån. Plockas ofta ifrån bord och möbler.
 
 
Mannen som övertalade mig efter 6 år att testa på campinglivet.
(då köpte vi en gammal rackare och sa då som höggravid att jag aldrig mer skulle ha husvagn)
 
Våra grannar, syrran och Pelle.
 
Ella som köpt nytt linne.
 
 
 
Busen/rymmaren/klättraren....kärt barn har många namn.
 
 
 
 
Har några fler bilder bla på 5th avenue men de kommer upp senare.
Nu måste jag ut och gräva medans Röjar Ralf sover.
 
 
K R A M
böda, husvagn, sommar, öland,

Kommentera

Publiceras ej