I lördags hade vi Adam, en ny arbetskollega till André till hjälp. Adam hjälper André med tillbyggnaden, så dörr och fönster är nu på plats och sista panelbitarna. För mig innebar denna dagen inte bara nytt sällskap utan även matservice. Så på morgonen gräddades baguetter i ugnen och fyllde dem med kyckling/curry röra och resten hämtade jag från växthuset(persilja, gurka, tomat, sallad).
 
 
 
 
 

Till middag fick min drinkvagn bli matvagn. Den är på ställen jag minst vill och används till helt oplanerade saker. Oftast har jag inte mycket på den (och kan absolut inte ha glas eller något ömtåligt) för det är en omöjlighet med Ragnar. Allt han rör vid går i kras : ( .
 
Det var skönt att det var så fint väder hela dagen så man kunde sitta ute och äta.
 
 
 
 
Senare på kvällen kollade vi på skräckisen "CLOWN" (sådär tyckte jag, men gillar inte clowner) Jag värmde ostkaka i ugnen serverade med nyvispad grädde och sylt. Som jag och Adam bara åt för André har någon vajsing med det. Efter det somnade såklart André. Men denna gång kollade jag iaf inte själv på en  h e l  film.
 
 
T A C K  Adam för din hjälp och för att du höll oss sällskap hela lördagen!
 
 
 
 
K R A M
 
baguetter, drinkvagn, frukost,

Kommentera

Publiceras ej