God kväll kära ni! Har er dag varit bra? I helgen hade vi vuxenkalasför Ludde, i husvagnen. Det gick väldigt bra. Det började med att vi kom dit sent på fredagen, väl framme kommer jag fram till att vi glömt säcken med alla våra kläder och handdukar så A får köra hem igen. Med en husvagn full med barn försöker jag laga tacos med allt ståhej och slutar med att jag äter en kall tacos ståendes. Sent på kvällen kom nästan alla nya jobbarkompisar från Andrés nya jobb, RH-Supervising. Så roligt att träffa alla man hört talas om och det verkar vara ett kanongäng min man har på jobbet! André blev väldigt glad för att de kom och hälsade på. Det vill vi se mer av!Även Carro kom ju för hon var chaufför till hela högen. Önskar bara vi kunde haft en riktigt camparkväll tillsammans med vin, grill, musik och allt som hör till en bjudarkväll på en campingkväll hos oss på Ivö.
 
På lördagen smet jag ut för att "vara social" hos någon och nu så hälsade pappa på så det blev en härlig pratstund med diskussioner i pappas värstinghusbil. Och med ett glas rosé i handen infann jag snabbt lördagsstämningen. Sen kom syrran också och senare Pelle. På eftermiddagen fixade jag inför kalaset. På natten hände det grejer så A fick skjutsa hem mig och Ella på natten. Så det blev en kort campinghelg. Men trevlig!
 
 
 Kalasmaten fick bli grillbuffé i enkel upplaga.
 
 Färdiga såser.
 
Potatisgratängen ser inte alltför fin ut men den blev så pga att den hade varit fryst. 
 
 Kalasfikat
 
Det fick bli marängtårta med lemoncurd, grädde och jordgubbar + kiwi och köpekakor(för jag har inte hunnit baka!)
 
 
 
 Här har vi vår nu 7 åring!
 
 
Tårtor har aldrig varit min grej så vacker är den inte men den var god! Ignorera antalet ljus. Jag tänkte inte ens på åldern när jag satte på dessa utan bara satte ner några. Men för att vara helt korrekt så skulle det ju varit sju ljus ; )
 
 
 
Hoppas på fler härliga campinghelger!
Har ni haft kalas i husvagnen någon gång???
 
 
 
K R A M
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
förtält, grillbuffé, husvagn, ivö, kalas i husvagnen, kalasfika, kalasmat, lagerhaus,

Kommentera

Publiceras ej