Morsning korsning är ni pigga? Ragnar vaknade sex idag och natten har bestått av mest spring och vrid i sängen än sova så ikväll kommer  j a g  i alla fall sova gott. Men nu sover han igen efter bus och gröt i magen och de andra sover fortfarande. Jag vaknade i ett kallt hus men sakta men säkert så håller det på att bli varmt här. För mittemot mig är det en knallröd glöd i kaminen och mina fötter är varma och goa av värmen som strålar igenom glaset. Tack och lov för braskamin!
 
Detta får mig även att drömma mig frammåt. Tänkte dela med mig av julbilder jag fallit för, helt underbara och helt i min smak!
(OBS! Bilderna är lånade från google)
 
Hur pyntar ni er jul??
 
Varför blir allt så mycket mysigare och godare med juletiden? Denna bilden får mig att smälta.
 
Denna bilden likaså. Totalt älskar den råa gråa putsen. Underbar kontrast!
 
 
 
Björkarna får mig att tänka på en vän. 
 
Enar, rumsgranar och lärkträd inomhus förmedlar bara jul. Att matcha och inreda med böcker är hett.
 
Här är ett pyssel jag skall göra. Dessa svarta granar.
 
Ljusslingor, fotogenlampor ja ljuskällor skapar bara  m y s t ä m n i n g .
 
Enkelt, stilfullt, snyggt, avskalat men ändå julkänsla.
 
Våningsfat är ett perfekt serveringsfat när man ska umgås och sitta ner tillsammans. Och snyggt me!
 
Svart, vitt, grått och silver.
 
Smällkarameller går aldrig ur tiden tycker jag. Extra snyggt med svart och vitt rispapper.
Varför inte göra en adventskalender med smällkarameller  i granen. Göm något i, sätt en siffra leta upp en när ni vaknar! (här kan ju barnen hjälpa till att göra om man inte är för kräsen hur man vill sin grans utstyrsel ska se ut)
 
Jag är inte ett jättefan av ikea men dessa svarta lyktor skulle jag vilja ha. För att sådana här mindre ska göra sig så behöver man flera tycker jag.
 
Hoppas ni nu går med lite jultankar i huvudet efter detta. Njut och nynna på lite julmusik nu ; ) !
 
J U L K R A M !
jul,