Lite ostbågar i munnen och Mästarnas mästare på tv. Det får bli söndagens sista göre. Vår dag har vi spenderat i trädgården. Och då menar jag hela dagen. Jag har massor att göra men fick mycket gjort idag tack vare barnen. De har varit så snälla, lekt tillsammans, varit glada, inget gnäll och knappt inget tjabb heller med varandra. De har fikat i solen, hjälpt mig, spelat boll och lekt mest i lekstugan. Så de sover gott nu må ni tro. Själv var jag ute tills det började mörkna. Ni vet när man kommer in sen när man känner hur varm man blir i ansiktet och avslappnad kroppen blir. Så kände jag men var tvungen att åka till Ica då för imorgon är det jag som är coffe lady. Dvs det är jag som ska sätta på kaffet under denna vecka.
Det jag gjort idag är; klippt ner buskar och träd, tvättat växthuset och planterat lite till och sopat på gatan intill muren. Är supernöjd. Trodde inte jag skulle hinna med så mycket, men som sagt.
Tack vare barnen♥
 
Som Ella har pratat om deras bord. Idag berättade hon när de åt pannkakor (förra året!) hur mysigt hon tyckte det var. Blir så glad när de minns sådanaa tillfällen. Lovade henne att det ska bli fler fikor i trädgården.
 
 
 
Ett nu rent växthus. Då måste det avslutas med lite nya vårblommor utanför.
 
Tänkte skynda på bladpersiljan med min odlingsklocka.
 
Purjolöken står fortfarande fin som stått över vintern.
 
Struntade i detta rosmarinträdet så det har stått ute. Men tyckte jag anade lite liv och då kan jag inte kasta. Alltid ge en chans. Planterade om med ny jord och gödsel sen får vi se om det är liv i det.
 
 
 
Betongkrukorna fick lite penséer me.
 
 
 
 
Äntligen kan vi hänga i växthuset lite kallare dagar. Det är så mysigt med tända ljus och njuta av allt omkring sig. Tiden bara stannar.
 
 
 
K R A M
 
 
 
/Jennie

Kommentera

Publiceras ej