Familjen Perssons knäck är densamme varje år. Det är Luddes absoluta favorit på julgodisbordet. Men är det bara jag som blir sjukt stressad av att göra det? För det första så är jag skiträdd för att ungarna ska få på sig(går inte hålla dem borta), sen själva upphällandet i dessa miniformar och så är det alltid några som vill lägga sig på sned. När jag stod och gjorde detta sist så började Ella och Ragnar tjabba om formarna och jag ville hälla upp  innan det stelnande. Bakgrundsmusiken gjorde inte saken lugnare heller då en stressigare variant av Ave Maria var på samtidigt.
 
 
 
Här är mitt recept på vår familjs traditionella julknäck:
 
 
C h o k l a d k n ä c k  m e d  p o l k a k r o s s
 
2 dl sirap(ljus)
 
2 dl vispgrädde
2 dl socker
2 msk kakao
2 msk smör
 
Strö över ev krossad polkagris
 
 
 
Namnam! Tur Ludde hjälpte mig. Han fick strö ut polkan efter att jag hällt upp.
julknäck,

1 kommentarer

ajlimullersandvik.blogg.se

26 Dec 2016 17:45

men de ser ju underbara ut :D

Svar: Åh tack snälla!kram
Jennie Persson

Kommentera

Publiceras ej