......firade vi enligt en ny och underbar tradition med härliga vänner. Detta året var det vår tur att ha nyår så det var extra kul att ta emot gästerna. Vi hade ett tema i år "Discotema", så roligt. Jag tycker det blir så lätt att komma med idéer allt som har med mat, lekar, dukning osv när man har en röd tråd. Dessutom är det extra skoj med utklädnad. Jag har missat en del med kameran och det svider så. Vår traditionella  g r o u p i e ! Och så missade jag huvudrätten som vi höll i bla(tillsammans med ett annat par).
 
Annars så bestod kvällen av lekar, skratt,drinkar, bus, god mat precis så som en nyårsafton brukar va.
Hoppas ni hade ett gott nytt år!
 
Ingen ska kunna missa eller fråga efter tiden stup i kvarten. Vår klocka fick agera rekvisita i dukningnen.
 
Uterummet ett perfekt ställe för fest.
 
I brist på champagneglas så fick alla en varsin skumpa de fick ansvara över själv vid tolvslaget och blev även en bordsplacering.
 
 
 
Jag ville ha en pampig dukning både för ögat och näsan. När jag städade uterummet och fixade bland växterna så beskar jag även dem. Så då klädde jag in Ellas rockring i limeblad(och om de doftade när jag gjorde det) sen trädde jag på utblommade hyacintklockorna på myrtentråd och även doftande eucalyptusblad.. Ett doftande och lugnt fallande regn av hyacinter.
 
Nyårsblommorna bestod av kryssantemum, rosor, liljor, snitteucalyptus och strån.
 
Vill man ha liljor eller rosor så får man planera att köpa sina blommor i god tid innan så de hinner slå ut. Alla mina liljor var i knopp när jag köpte men lyckades tack vare min "ligg-ett-steg-före" tänket ;).
 
 
 
Citronträdet fick bli en "julgran". Satte ljusslinga i.
 
Barnens välkomstdrink.
 
 
Fick denna flamingon. Tycker det är ofattbart att jag fick något som jag sa till en arbetskollega att "om jag skulle köpt en dekoration här så hade jag valt denna". Bra val, tack alla!
 
Majoriteten är barn
 
 
Förrätten
Blomkålssoppa
 
Lite vinservering emellan och huvudrätten var en saftig god lammbit med rotfrukter och rödvin/grönpepparsås.
 
Efterrätten
Gino med riven vit choklad på, chokladfondant och en "hot shot" fast nyponsoppa istället för kaffe.
 
Barnen hade samma som oss fast utan alkohol såklart i drinken.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
GOTT NYTT till er alla och tack för att ni ville komma till oss!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
K R A M
nyår, nyårsbukett, nyårsdukning,