Hej på er!


Nu är farmen på i bakgrunden och magen är sådär proppmätt efter både mat och marängswiss. 

Igår var det Ragnars födelsedag. Hela tre år. En balanscykel fick han och han är så glad för den. Jag har lovat honom en tuta till me. Dagen igår gick i all hast. Ragnars tårtprojekt började närma sig långt in på kvällen och visste att det skulle sluta så. Så därför valde jag inte en klassisk tårta utan något man kan fixa väldigt lätt och så är det väldigt gott. Tänkte dela med mig av min snabba tårta!



S n a b b a  t å r t a n 


3 äggvitor

1 dl socker

150g sötmandel

Rivet skal av citron


Finhacka mandeln i en mixer. Vispa äggvitor till det blir ett vitt skum. Häll sedan i lite socker i taget under fortsatt vispning. Häll citronskal i äggvispet och rör ner mandeln försiktigt. Smöra en form på 24 cm. Häll i smeten och grädda i 175 grader i 25 min.


Bred ut grädde på den färdiga mandelbotten sen och toppa med valfria bär!


Hoppas ni gillar det. Ha en härlig och mysig kväll nu.






K r a m 



/Jennie

Kommentera

Publiceras ej