Påskafton innebär för de flesta barnen att påskharen hoppar inom med påskägg eller påsköverraskning. Här hemma tar barnen det lika allvarligt och förväntansfullt som med tomten. Förra året lämnade den snabbt hoppande varelsen en trälåda full med roligheter vid växthuset och spåret dit var fjädrar som ledde barnen. Påminde barnen att de skulle hålla koll ute i buskarna för han är jättesnabb. Så med en förberedd korg utanför ytterdörren smet jag ut tyst och säkert. Knackade hårt och plingade. Baloo började skälla och jag sprang i värsta paniken(av skräcken att bli upptäckt) i min svarta onepiece över ribbstaketet runt huset och öppnade med världens tystaste handtag uterumsdörren och står bakom dem. Hjärtat bultade och fick flåsa lite i armen. Japp jag är nöjd med min påskhare-kupp för i år! Hoppas bara inga grannar såg på.
 
Barnen blev jätteglada för sina överraskningar!
De fick Barbapapa pussel(Ellas), Ludo heter det men är som fia med knuff fast med smurfarna(Ludde) och boxar(Ragnar). Allt köptes på Netto.
 
 
Eftersom påskharen inte kan skriva så lämnade han ett porträtt på sig : )
 
Även mamman och pappan i huset fick tidning och gifflar till fikat.
Fast André var snabb och tog sin tidningen dagen innan jag ens fixat detta.
 
 
 
 
 
K R A M
 
 
 
PS: Imorgon börjar min praktik och börjar bli så pirrig inför detta men längtar så enormt. Tror detta kommer vara enormt lärande. Jag kommer vara på Dennis blommor i Sölvesborg.
 
/Jennie

Kommentera

Publiceras ej