Hej på er! Hur har ni det? Jag har verkligen haft fullt upp i helgen och utnyttjat den tillgodo. Så det resulterade med att jag däckade nid niosnåret i soffan. Därav de uteblivna helguppdateringarna.

Min måndag har verkligen var en typisk sådan. Började med att när jag gick mot bussen kändes det som om jag glömt nåt och visst hade jag det. Lunchen! Springa tbk, yes jag hann. Väl framme vid stationen blev tåget försenat vilket gjorde att jag fick ta en senare busstid. Kom den bussen i tid då?! Nähhh den me försenad. Sen i skolan när jag skulle dra fram blocket fattas det i väskan. Tänkte att det är väl hemma då men den otur jag har så verkade som jag har glömt det på tåget. Alla mina anteckningar och de latinska orden!!!!
Detta blir inte kul.

I lördags skulle jag bara köra inom en trevlig trädgårdsvän. Kunde ju inte  låta bli att ta en trädgårdsrunda tillsammans i solskenet och när jag körde där ifrån var jag ännu mer sugen på trädgårdsarbete. Lena har en gammal och gedigen trädgård som hon vill förmedla tydligt med. En trädgård av års  omvårdnad av kärlek. Knastrigt grus under fötterna som möter buxbomens doft, uppstammade tuijagranar och formklippta buxbomhöns och runda klot är något som karaktäriserar Lena tycker jag. Lenas trädgårdskänsla för topiaryn märks tydligt. Det stramt klippta och formade buskarna framhäver det vilda. Jag tror det är hennes mening med det hela. Som hon själv säger "jag vill få fram en kyrkogårdskänsla". Ja och det fick man me när man gick där och strosade!

En härligare och gästvänligare ingång av sin trädgård kan man inte få. Inte nog med att Lenas två yorkar( Lucia och Lola) hälsade och gav en massa pussar i solskensvädret. En doft av persika från ett doftljus sveper även förbi. Vilken mystik man förväntas i denna trädgård att se.

Snödroppar i en städad rabattkant.

Små söta prydnadsarrangemang lite här och där.

En glimt från Lenas uterum.

Ett fågelbad

Lola (?)

Vad får ni för känsla av denna bild?

Lucia (?)tackade för besöket och jag hoppas att det finnes tid i sommar för att se trädgården i sin grönska för mer väntas se.  Nästa gång får jag köpa med mig några wienerbröd och fota mer av Lenas trädgård.
 Älskar att trädgårdsfotografera!



K R A M

Kommentera

Publiceras ej