Hej!
 
Då är denna fina söndagen snart över. Tycker vi utnyttjat dagen så mycket som det har gått. Vaknade vid åttatiden, värmde bullar i ugnen sen åt vi frukost. Efter det kände jag för att ta en liten morgonrunda i skogen bara med Baloo. Såg ju att det var fint väder och ville passa på att ta en lugn stund för mig själv. Ungarna var i full gång och det var detta skrik/bus/bråk/spring jag ville smita ifrån lite. Men det sket sig ganska snabbt. Tre ungar efter mig och en arg Ragnar för han ville gå med Baloo i kopplet. Men jag ville att Baloo skulle gå lös(och vilket vi brukar göra för det mesta). Fick även asa han på höften halva sträckan hem. Sen har barnen badat i badtunnan, en gång på förmiddagen och sent på eftermiddagen mot kvällning. Även Andy va i då. Vi har varit på glassbåten hela familjen. Jag och Ludde tog egentid så vi cyklade dit. Efteråt cyklade vi över bron och ljungaviken och in på stigar och andra små gångar vi aldrig vart på. Det blev en liten upptäcktsfärd. På vägen fann jag fullt med ogräsblommor som jag inte kunde undvika att ta. Så cykelkorgen var full när vi kom hem. Både jag och Ludde var helt slut efteråt. Så en stor ogräsbukett och en texas longhorn till middag i magen är jag väldigt nöjd med dagen. Får inte glömma nämna min fantastiska granne, Biggan som kommit in och lämnat en nybakad rabarberkaka med vániljvisp. Världens bästa granne♥
 
 
 
Detta fick barnen som ett lyxigt mellanmål idag. 70% mörk choklad med mintsmak duttat på jordgubbarna och lite kokos på. Poff sa det efter lite slaffsande och smaskande så var de slut. Jordgubben måste vara det mest uppskattade bär av dem alla.
 
 
 
 
 
 
Behöver gå och lägga mig nu (är supertrött)så får se om jag hinner blogga i veckan. Datorn är seg och måste ha sladden i hela tiden. Vet inte varför mina laptops alltid blir såhär. snart förbrukat min tredje.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
K R A M
 
 
 
 
/Jennie
 
 

Kommentera

Publiceras ej