Måste erkänna att jag har varit lite dålig på att uppdatera om tillbyggnaden. Den dåliga ursäkten till det måste nog bero på att jag är för dålig på att städa och sortera fotona i datorn. Men kort tas i alla fall!
 
Idag la André golvet i vårt nya sovrum och jag städade walk-in-closeten och började så smått sätta in lite kläder. Alltså det är så roligt och härligt när allt är nytt och man "flyttar" in i det. I tankarna brukar jag då tycka att allt annat känns ofräscht och vill ha  a l l t  nytt. Tom kläderna. Men jag har ändrat mig lite genom åren. Allt behöver inte vara nytt för att det ska bli varken fint eller att man ska trivas. Att gamla saker kommer till nya platser gör de nyare istället och ger en ett annat intryck tycker jag.
 
 
 
 
 
Så här såg vårt sovrum och wic ut för ett tag sen..
 
Vårt sovrum
 
 
WIC
 
Passage
 
 
 
EFTER..
 
Det stora "hålet" ni ser, ska det installeras ett par gamla pardörrar. Men vi tar en sak i taget nu ; )
 
Allt i sin enkelhet  och inga konstigheter.
 
 
 
Detta vita laminatgolv har vi i sovrummet. Önskar jag hade det i hela huset. Tänk så ljust och stort det hade känts.
 
Tadaaa! Vår egenritade lilla WIC! Och tro det eller ej men det som är mest eld och lågor över den är André.
 
Det är André som bestämt han ville så gärna ha heltäckningsmatta och det blev det. En vit dessutom för att gå ihop med vårt golv och föra att det skulle kännas lätt och luftigare.
 
Äntligen har vi mycket klädförvaring.
Här valde vi vita lådor och sen glasfront i den översta(kan man ju lägga sina finaste tröjor) (om man har några!)
 
En accesoarlåda
Känns välbehövligt och lite lyxigt för min del.(istället för urtvättade glasnutella burkar inne i toaskåpet om sanningen ska helt fram. Så ja l y x för mig!)
 
 
Dessa brillor och slips fick A på sin födelsedag bla. Han hade ett par pilotglasögon men de har Ragnar tagit så där fattas ett glas. Och slips äger han en styck men den köpte vi på mola(loppis) för vi skulle på maskerad. Så jag tyckte det var passande med nya uppdateringar till hans fina garderob. Eller, vad säger i?! hahaha
 
Dessa hängde han in i själva bygget...haha. Han är  mycket värre än mig! André älskar verkligen sin WIC.
 
Vi är mycket nöjda med resultatet efter allt slit och sena kvällar.
Imorgon åker våra sängar ut och i följd så kan Ludde ta vårt rum, Ragnar Luddes och mitt skåp i vardagsrummet kan komma på plats(där stod alla platta paket först med garderoberna) och alla grejer(som var i det gamla vitrinskåpet) kan ställas in i det nya skåpet. Ni hör hur allt avlöser sig. Så jädrans underbart! Nu är det mycket att stå i igen fast på ett roligare och lättsammare sätt.
 
Hoppas ni vill följa me resten av bygget vilket är bastu, wiskeyrum och badrum.
 
 
 
 
 
K R A M
 
 
 
 
 
 
/Jennie
 
 
 
 
 
 
renovering, sovrum, tillbyggnad, walk in closet,

Kommentera

Publiceras ej