Hallå hallå på er! Hur har ni haft det? Vår helg gick i ett och inte mot det positiva. Först var det Ragnars "bjälkstolpe-panna incidenten" sen natten mot måndagen väcktes jag av en hulkande liten kille. Sen så har vi ingen ström i tillbyggnaden ännu så det var ju härligt. André hade somnat i soffan så reaktionen från honom var en aning fördröjd. Stackars vår lille röjar Ralf. Han fick/har maginfluensan.  Fick även åka in idag med honom för han har kräkt tills idag och inte kunnat behålla något. Det är först ikväll som han har piggnat till. 


Idag kom en efterlängtad post! Med ett levande innehåll. Ibland får jag inte tag på allt jag söker i växtväg här hemma omkring. Vi har ju inte jättestort utbud direkt. Och ibland finner jag inte ens fröer men då kan man köpa små plantor  direkt istället. Och så blev fallet denna gång.

Mina två växt wanties:

Afrikas blå lilja(vit)

Solhatt 'Green envy'







Den vita kärleksliljan blev jag inspirerad av när jag var på Bergianska trädgården  i Stockholm. De hade en gigantisk och blev så tagen av den. 


K R A M





/Jennie

Kommentera

Publiceras ej