Det finns en nackdel med mindre hus. Saker och ting gör sig inte lika bra med mindre rymd omkring sig. Sen kvittar det om man har "det senaste". Jag är inte den som kopierar ett trendhem eller en viss stil. Men det är klart man fastnar för något i det trendiga. Det finns ju så mycket fint. Det handlar om att plocka ur russinen ur kakan. Själv kan jag inte ha för avskalat trots att det är fint men jag är mycket för mysfaktor. Att skapa en känsla att det är ombonat och att man trivs med sitt eget. Tycker om att ha de luftigt med inte alltför många grejor men ska samtidigt vara varmt möblerat.
 
Denna "Drinkvagn" om man nu väljer att använda den till det är så fin. Hade så gärna velat göra en wiskeyavdelning till just André men tycker inte det blir snyggt i alltför litet hem : ( . En drinkvagn behöver (tycker jag personligen) tom volym omkring sig för att den ska göra sig och infinna den där lyxkänslan.
Hur typiskt är inte det här då?! Så länge som jag letade efter matsalsstolar och speciellt karmstolar. Hoppade från att beställa kopior från ett företag där de tog förskottsbetalning(det säger ju allt). Tyg har aldrig varit ett alternativ här utan sökte något enkelt och som man kan torka av. Och nu hittar jag drömkarmstolen!! Att den har lätt svängda ben skapar den där 50/60 -tals känslan som jag vill ha lite här och där eftersom vi bor i ett sånt hus.
Gillar denna praktiska sideboard. Fin, enkel och inget komplicerat. Dekorera och inred efter egen smak!
 
PS: Marmor är helt underbart på rätt ställe. Natursten är något jag alltid älskat(det är bara att komma hem till mig  så ser ni). Det finns olika marmor sten och all marmor tycker jag inte är snygg. Utan det ska vara varianten Carrara.
 
Tycker även att marmorn gör sig bäst i kontrast, dvs mot svart.
 
 
K R A M
 
 

Kommentera

Publiceras ej