Eftersom det har varit lite lustiga dagar så har även mina vardagsrutiner förskjutits. Men tänkte lägga upp ett tips som egentligen skulle varit förra torsdagen.  Detta handlar om lite egenpyssel till dukning. Enkla och billiga medel kan göra det välkomnande. Detta är från Ragnars dop i somras.
 
 
 
Köpte ljusblåa ark och gjorde vimplar som bordsdekoration och stämplade på servetter. Sånt här gör jag sent på kvällen när alla sover.
 
Hällde i blå karamellfärg för att färga rosorna blåa. De blev inte helt blå men hade de fick konturerna och vissa blev mer blåa än andra. (har tyvärr ingen bild på efter)
 
Rosor och brudslöja känns "kyrkligt"
 
Självklart huvudpersonen skall finnas i mitten.
 
De större vimplarna inne till barnen.
 
Hällde även i lite karamellfärg i läsken till barnen(hällde läsk i flaskan istället som blir finare att servera)
Behöver jag säga att temat var blått?! *hihi*
 
Dessa sevetter köpte jag på Smeralda i Sölvesborg.
 
Hoppas ni fick idéer ni kan ta med er till ert nästa kalas/dop eller vad det kan vara!!!
 
 
 
 
Känner att jag måste visa lite av resten av dopbilderna nu när jag ändå visade detta..så håll utkik!
 
 
 
 
 
K R A M
blått, brudslöja, dop, rosor, sommar, vimplar,

Kommentera

Publiceras ej