God kväll!
Precis druckit upp min kopp te och smaskat i mig några kinapuffar. Nu sover barnen, diskmaskinen diskar, jag och André har duschat. Nu är det lugnt. 
Nu!

Jag hann inte mer än blogga klart på tåget förrän det ringde en uppgiven André. Med en lång suck drog han upp sin dags historia om vad som hänt. Själv har jag också haft en liten "olycksmåndag". Skurit mig i tummen och blödde ner allt som kom i min väg, en vas gick sönder och sen det här. Vid hämtning av barnen började det hos Ella. Hon hade fallit i dansnummet och slagit i huvudet och som hon själv säger "blev alldeles snujjig". Förtvivlad men det gick över . Sen hos Ragnar, hade han sprungit(såklart) allt vad han kunnat utför en kulle och naturligtvis slagit sig rejält i facet. Det resulterade i fläskläpp, en blå och jättesvullen näsa och blödande tandkött. Nu fick vi inget samtal och i detta fall hade vi gärna uppskattat det men ingen nämnd och ingen glömd. Ragnar var inte sig lik hemma och A sa att näsroten svullnade upp rejält. Eftersom jag inte kunde se eller höra honom(så fruktansvärt frustrerande för mig som mamma!) så rådde jag A att ringa 1177. De tyckte han skulle köra in direkt. Så A fick lämna Ella och Ludde hos min syster och sen köra in till akuten. Men sen stod jag på stationen och ingen man som kunde hämta mig och ingen bil att hämta hem barnen. Tur väl har jag en fantastisk syster som alltid ställer upp. Hon fick både fixa ungarna, hämta, köra hem oss. Sen fick vi börja med middagen och den blev ganska sen. 

Näsan var för svullen för att kunna kolla upp vad dem nu skulle göra men han hade fria andningsgångar. Så imorgon blir det samtal till dr.dentist och fixa försäkring(ifall att). 

Denna lilla vilding...men min älskade lilla vilding❤️




K R A M




/Jennie

Kommentera

Publiceras ej