Hejsan svejsan på er idag en regnig sådan. Men tidigt imorse föll det snöflingor i väntan på tåget. Sitter på tåget oerhört lättad över att jag hann me detta. Dörrarna klämde nästintill min rumpa när jag med stora galopp kastade mig in. Andfådd men lättad!

Idag har det varit en heldag på skolan. Allt går faktiskt väldigt bra med pendleriet. Vi har snittat alla våra nya "övningsblommor" idag och även bundit buketter med spiralteknik(som alla florister gör). Spiralen satt som en smäck för mig men det svåra är att göra så symmetrisk ihopsammansättning som möjligt. Själv tänker jag väldigt mycket på färgval men ska öva mer på centrering och symmetrin. Att binda och  skapa fina blomsterprakter krävs ett konstnärligt öga tycker jag. Och jag säga direkt att jag känner mig hemma. Äntligen är jag i rätt forum i arbetslivet. 

Det roliga också i detta yrke är att man blir aldrig en färdigutbildad florist utan man kommer alltid att inspireras och utvecklas!

Här kommer dagen i bilder..


Så här ser det ut på mitt(vårt) bord när vi arbetar.



De nya fräscha snittarna som vi får välja och vraka emellan.


Här är en bukett jag gjort. Valde dova färgtoner här, gammelrosa mot det violetta hållet.




Här jobbade jag med vitt i olika former tillsammans med grön utfyllnad.



Denna jobbade jag länge på. Mycket gör om gör rätt. Rosa nyanser som gifter sig med den vinröda ranunkelknoppen i mitten.



Här är bilden inte riktigt rättvis i färgerna. Ranunklarna ser röda ut men gick mer mot de orangea hållet. Detta va den enda ihopsättning jag gjorde med just den färgen på ranunklarna. Just för att de föll mig inte i smaken.
PS: ser ni att en vit ros brast också vid detta skedet :(



Nu har ni fått sett lite på amatörbindningen. Med tiden skall de bli bättre !!

Förhoppningsvis somnar jag väl som en stock ikväll för jag har varit uppe sen 04.00. Vaknade och trodde jag försovit mig men hade 45 min tillgodo. Gick inte somna så kunde lika gärna gå upp. Adrenalinet som fortfarande pumpar. 



K R A M



/Jennie

Kommentera

Publiceras ej