Med ett öga på datorn och det andra på tvn om Palmemordet försöker jag göra ett inlägg. Idag var min sista arbetsdag och kändes egentligen precis som vanligt till en början. Jag har för berett mig i några veckor nu så jag tror det är därför jag kände mig så redo idag. Men med handen på hjärtat. När jag lämnade in den sista arbetsrapporten och kramade chefen hej då så kändes det lite. Ja, jag är en känslig person och berörs av det mesta. På alla ställen jag jobbat och alla människor jag träffat har jag lärt mig massor. Mest från alla människor. Vi har kanske inte haft så mycket gemenskap utanför jobbet men det lilla vi hade var bra och det jag tyckte vi gjorde mest var att s t ö t t a  v a r a n d r a. Vi såg alltid till att klara saker och få ihop svårigheter genom att hjälpa varandra och stötta.
 
Torsdagar innebär lång jobbedag för mig. André ville köpa lasse-mat men den är ju bara för äcklig nu tycker jag. så de andra åt snabbmat medan jag tillagade mig en superenkel och jättegod soppa.
 
Tom Kha Soup
 
 
 
 
 
 
Alltså det är den här lille påsen ni ska leta efter!
Utöver den ska man värma kokosmjölk(400ml), 4 dl vatten, 5 skivade champinjoner och strimlad kyckling(jag tog en stor bröstfilé). Sjuda lite tills kycklingen är klar vilket går snabbt.
 
 
Tänk på att soppan är lite stark så den passar kanske inte passar barnens gommar.
 
 
 
 
Ha en fortsatt mysig kväll i soffan!
 
 
 
 
 
K R A M
 
 
 
 
 
 
 
/Jennie

Kommentera

Publiceras ej