Det var för typ en vecka sen då jag var ute och gick med Baloo i skogen som jag höjde ögonbrynen i det kalla. I vår skog är det snår av vildkaprifol överallt. Och just denna dag var det väldigt kallt. Men trots det så såg jag det absoluta och övertygande vårtecken hittills. Små blad som börjat växa ut!
 
Detta påminde mig om att då måste jag själv gå en runda i min trädgård(man kan ju ha missat något hihi). Tänkte kolla läget på min egna kaprifol och jo minsann. Inte lika långt gånget men definitivt bladbebisar. I denna hast fångades även min blick till en annan växt jag inte skulle vakna ännu. Min klematis!
Så nu är det konstaterat att saker och ting vaknar till liv igen i våra trädgårdar.
Så härligt.
 
 
Klematisen
 
 
 
Min kaprifol
(nu är de småsmå blad som öppnat sig)
 
 
 
 
Har du något vårtecken att dela med dig?!
 
 
 
 
K R A M
 
 
 
 
 
 
 
 
 
/Jennie

Kommentera

Publiceras ej