Alltså att "vill ha" listan aldrig blir tillfredställd. Haha det är makalöst alltså. Jag har några växter jag velat ha ett tag och har nu sett vissa på plantskolan. En växt såg jag hos en kund idag. Tycker det är bra att ruva på en växt för växterna är likadana som vi och imperfektiva. Du kanske planerar i huvudet hur fint det ska bli, frodigt och blommigt men så kanske det inte blir så. Så det är bra att se, känna och läsa på lite innan du köper och planterar hemma hos dig.

Dessa växter skulle jag vilja ha:

1. Perukbuske
2. Hänglärk
3. Mer solhattar bla 'Green Jewel'
4. (Fler)Japanska lönnar
5. Andra sorters hortensior
6. Större buxbom
7. Senblommande klematis 'Paul Farge'

Sen har lite perenner som jag också vill ha men ska försöka dra upp mycket själv först.


K R A M

/Jennie

Perukbuske
Paul Farge
Hänglärk
Hänglärk
Japanska lönnar
Strävhortensia

Kommentera

Publiceras ej