God kväll kära ni! Hur har er helg varit? Ska jag vara ärlig så har min varit den värsta på länge på många olika sätt. Söndagsångesten har fyllt min kropp och jag känner inte mig alls utvilad varken på det fysiska eller psykiska planet. Men men nog om det.
 
Jo något bra och trevligt var faktiskt att vi hälsade på Emma och Hampe. Härligt folk ♥
 
Så här i slutet av sommaren passar det perfekt med att göra sig en egen höstkrans med av det material du hittar i din trädgård. Jag hade klippte ner lite olika material men när jag började sätta ihop olika kombinationer så tyckte jag det blev för mycket. Så det blev endast olivkvistar och syrénhortensia. Syrénhortensia är ju otroligt vacker i höstskrud då den går ut i vit blom (även lite lime)för att sedan ändra färg mot rosa när den blommat över. Hortensior passar alldeles utmärkt till just kransar iom de går att torka fint. Men det finns så otroligt många sorter och hur vet man om de går att torka? När de är sådär mjuka och lena så är de oftast sådana som slokar när de står utan vatten men om de känns nästan pappriga/styvigare då är det en "tork"sort.
 
 
Här är några blommor/växter jag tycker passar bra att ha i sin krans:
 
- Snöbär
- Hortensia
- rölleka
- Lavendel
- olivkvistar, eucalyptus, cypress(el tujja), blåbärsris, mossa
- torkade fröstänglar
- Överblommad astilbe
- Kärleksört
 
 
Detta är mest förslag utifrån vad jag själv har att välja mellan.
Har ni fler tips på blommor?
 
 
 
 
Ser ni de två oliver jag fick me? Ett litet blickfång.
 
 
 
 
 
 
K R A M
 
 
 
 
 
 
/Jennie
dörrkrans, höstkrans,

1 kommentarer

Elaine Lilje

11 Sep 2016 21:27

Men ååh så himla fin! Vill också ha en hängades på min dörr <3

Svar: Tack Elaine! Det är inte så svårt att göra ; ) . testa på vettjakram
Jennie Persson

Kommentera

Publiceras ej