Godkväll kära ni! Hur mår ni? Kan ni tänka er att imorgon är det redan fredag! Och vi har haft så sjuttans kul på skolan. Vi är så olika alla vi som går där men alla är verkligen fantastiska på sina sätt. Så härliga personligheter hela bunten. Jag gillar verkligen mina blomsterkompisar.

Igår glömde jag mobilen i skolan och missade tåget hem så det blev lite sen hemkomst och trötter väldigt snabbt. Men vi gjorde iaf droppformade brudbuketter. Och jag hade redan dagen innan bestämt att jag skulle göra en somrig och pastellig. Men sen när jag skulle välja blommor kom jag fram till att jag ville få den kännas exotisk. Det är här floristens skapande och utmaning börjar. Man börjar med att tänka ut vad för slags bukett (form) man vill göra och jag tänker även vad vill få fram för känsla. Detta kan vara det svåra.
  Kan jag få dig att uppfatta mitt blomsterverk så som jag vill förmedla?

Min somriga pastelliga droppbukett med lite exotiska inslag.





De ljusa färgerna och det skira ger en sommarkänsla tycker jag. De "exotiska"  blommorna tänkte jag i detta fall att irisarna motsvarar men även liknar orchidé, hyacinten som härstammar från Turkiet/Syrien, kapstjärnan från Afrika.
 

Det som ser ut som en solfjäder är Texasgräs som jag klippte och fixade ihop med myrtentråd. Tänkte få dem se ut som palmblad.


Det bästa med detta yrket är utmaningarna. 

Vad hade du velat ha för en slags brudbukett?!


K R A M






/Jennie

Kommentera

Publiceras ej