Hej hopp! Hmm..det va nog ett tag sen jag va här. Vi har avverkat sjukdomar, olyckor, stockholmsjobb mm på kort tid.   Men nu ska väl allt rulla på i sin vanliga ordning :)

Denna vecka har vi en fantastisk rolig vecka framför oss på blomsterskolan. Nämligen brudtema! Alla svävar som på moln. Det är något speciellt med att göra dessa buketter men jag vet inte vad. Kanske det att man en vacker dag kommer vara den som blir delaktig i någons viktigaste dag och kan stolt överlämna sitt välarbetade verk. Själv blev inte min bukett alls som jag sett framför mig. Jag valde hortensia som skulle dominera och var jättesvår att jobba med. Så jag blev lite måndagsporträtt över det om jag ska va ärlig. Men nya tag imorgon. Det är det som är så härligt med vårt arbete. Inget är detsamma utan allt är levande och skapande efter känslor och humör!






Imorgon ska vi göra en droppformad brudbukett(med samma blommor tror jag) men jag tänkte klippa av lite löjtnantshjärtan i trädgården imorgon bitti innan jag cyklar till tåget. Så får vi se om de kan vara med på ett hörn.



K R A M

Kommentera

Publiceras ej