I lördags åkte jag bla till utemarknaden i Mjällby och inhandlade vad  jag alltid brukar så här års. Vita minipenséer. Älskar dem lika mycket varje år som går och de planteras ganska likadant också. I zinkspannen, amplarna, mjölkkannan och övriga små krukor. Sen återanvänder jag gräset som vissnat ner och lägger runt de små plantorna. Det skyddar dem aningen nu när det fortfarande är lite kallt på kvällarna. Tills de tuffat till sig. Och så blir det lite påskkänsla över det hela också. Så även tre söta vaktelägg fick dekorera. Så detta höll jag på medans André och barnen lekte lite i trädgården.(han är också ofta ett barn ; ) )
 
Minns ni vad Ragnar gjorde med min höstplantering? Tror ni inte det blev favorit i repris?! Fast en mild variant. Han är en guds skapelse med en egen vilja må ni tro!! Jag har förstår mig inte på hur han alltid orkar ställa till med rackartyg  j ä m t ! Såklart öppnade han altandörren och gick ut i strumpor, han tänker vad kan jag göra för bus(typ) JA! jag drar upp mammas penséer!! Så det var bara att plantera igen. Ska bli spännande med årets odlingar det här..
Min lilla Emil..
 
 
 
 
 
 
 
Har ni planterat än?!
 
 
 
 
 
 
 
K R A M
 
 
 
 
 
/Jennie
farstukvist, minipenséer, mjölkkanna, vårinspiration, zinkspann,

1 kommentarer

Ulrica

16 Mar 2016 07:52

Ja, i mina krukor har jag fått ute lite blommor men är noga med att plocka in dem på nätterna. Till helgen ska jag börja sätta frön inför sommarens pallkrageodling! Härliga tider!

Svar: Så härligt! Så kul med pallkragarna. Hoppas det blir mycket gott att äta i sommar då!!
Kram
Jennie Persson

Kommentera

Publiceras ej