Hej! Nu slår mitt hjärta hårt och snabbt. Jag hann med tåget med någon minuts marginal. Känns väldigt skönt.

Måndag igen och för oss på skolan innebär det varuvård av våra blommor. Då tittar vi över dem, kastar de som är fula/för utslaget/överblommat, snittar om och nytt vatten. Dessutom hade Mathilda(vår lärare) varit hos grossisten som är ett stenkast från vårt och fixat nya blommor till oss. Vi alla älskar att packa upp och använda de nya fräscha blommorna. Denna gången var det många höga, spetsiga och runda blommor. Speciellt till dagens jobb, asymmetrisk hög nivåbukett. Detta kan jag tänka mig att det är den vanligaste buketten att skapa. Det blir mer bukett av blommorna med denna teknik än om du hade bundit en kompakt bukett. 
Blommorna vi fick in var bl.a. Krysantemum, riddarsporre, ranunklar, liljor och lite annat. 

Idag tänkte jag årstider  när jag skulle inspirera mig själv till val av vilka blommor och färg jag skulle välja. 
De nya fräscha blommorna


Morgonens första 


Älskar när snöbollsbuskens blommor är limefärgade. Men tror att de går över till vitt sen.








Älskar verkligen de nya ranunklarna vi fick in.

Analys

Sen så avslutade vi med att göra är analys på vår bukett och gå igenom varandras. Detta är väldigt nyttigt och lärande!


K R A M



/Jennie

Kommentera

Publiceras ej