Igår städade jag ut julen med dunder och brak. När det snöade igår och barnen var ute och lekte så passade jag på. Lika vemodigt varje gång jag plockar ner julkulor och julpynt. "Jag satte ju just upp det!". Och barnens tindrande ögon när granen tänds. Ludde sa "Nu är det inte mysigt längre" med en nedstämd ton. Jag sa att vi får försöka göra det mysigt med nya fräscha saker. Lite vårfeeling men inte alltför mycket för det är ju trots allt vinter fortfarande. Alla har en förmåga att prata om "vår" så fort julafton är över(ja även ja lite ;)) Kolla bara instagram. Visst är det en trist period nu när man tagit bort allt och för tidigt med att "vårpynta". Tycker också om att ljusa upp allt här hemma med nya ljusare kuddar, lite nya blommor osv.
 För det är ju trots allt vinter!
 
 
När jag handlade frukostbullar igår åkte några skära tulpaner med i brist på växter här hemma nu. Växter och blommor i hemmet är viktigt för mig. Dessa livar upp denna mellanperiod ett tag iaf.
 
Ny snittyta, kallt och lite vatten så står de längre. Byt vatten ofta!
 
 
 
K R A M
 
Jennie
 
iitala, rosa tulpaner, rrokanskt kakel, vardagsrum,

1 kommentarer

Embla Sofia - Mamma, fotograf, DIY

04 Jan 2016 01:41

Håller med! Måste alltid ha snittblommor hemma annars blir jag helt nere... Konstigt vad det gör med humöret ;)

Svar: Ja visst är det så! Och idag handlade jag en ny vas och minivårtulpaner : )PS: Fin blogg du har
Jennie Persson

Kommentera

Publiceras ej