Veckans bukett! 
I torsdags var det en ny florist från Åhus som jag fick jobba med. Jättetrevlig och lärde mig mycket av henne. Hon gav mig många tips och raka svar på mina funderingar. Ser fram emot att träffa henne igen. Hon heter Frida och är ibland i Sölvesborg.

Så vi gjorde bl.a. Buketter inför helgen. Då gjorde hon en prototyp till mig sen fortsatte jag med resten. Då gjorde hon(vi) två typer av buketter. En som var mer stilren och kompakt i vitt och lime. Den andre var mer en vild, vårig, yvig och färgglad bukett. Redan där, jättebra tänk i försäljning tycker jag! Sen byggde vi upp buketterna. Började med en liten sen mellan och sist stor bukett. Perfekt ju för kunden. Och dem gick åt alltså. Det är något jag inte är van vid. Att någon köper något just du har skapat. Och att få en komplimang om det. Förutom att jag blir så himla glad men så får jag en sån kick av att se någon ta det jag gjort och köpa. Jag får kickar av att sälja vill säga!


I går planterade jag även lite till utomhus. Så till er som inte hunnit eller hinner så kan ni köpa antingen en kryddspann eller denna variant längst ner av bilderna.




Den minsta buketten av den yviga varianten.

De kompakta stilrena.


Planteringar med bl.a. Oxalis .


Lavendel och scilla.





K R A M





/Jennie

Kommentera

Publiceras ej