Härlig gofredag på er! 
Hur går det för er?
För min del har det börjat rulla på. Jag börjar känna mig varm i kläderna och lugnare. För hur det än är så är det i en verklig butik hela utmaningen är. Ta kunder, hjälpa dem, kunna svara på deras frågår, skapa buketter efter en viss peng och passande personlighet. Och  det ska ske ganska snabbt. Eller i alla fall så får det inte ta för lång tid. Men det är här jag känner man utvecklas som mest ta emot kunder vid kylen. Det är drömmen det!

I går fick jag besök av en härlig bloggläsare och trogen besökare av butiken. Hon ger mig fria händer till hennes buketter och uppskattar det jag gör. Kan inte beskriva hur glad jag blir av hennes besök. Värmer länge hos mig. Tack! Nästa gång vi slutar skolan ska jag göra en bukett om vi får. Just till dig som tack!

Jag fick även besök av två arbetskamrater. Så glad jag blev av att se er! Hade jag kunnat så hade jag hälsat på er på jobbet.

Efter all denna instormning av människor så återgick jag till en bukett jag skulle göra för första gången(ett blommogram,aprilbuketten) då det plingar på dörren. Där stod taxichauffören redo att hämta. Omg! Jag har nog aldrig blivit så nervös. Fick binda den på mindre än fem minuter. Den blev bra men hade gjort några justeringar om jag fått bestämma och hunnit. Men självklart var den vacker med dem blommor som ingick!

På eftermiddagen gjorde jag min första sorgdekoration på beställning. Så mycket mer nervöst när man bara har ett antal blommor att jobba med och man får inte så många chanser på sig när det är oasis. Utan där du sätter förblir det också.Annars blir det "ust" som Jenny Strand säger.

Sammanfattat var det en toppendag igår men mycket nytt!Aprilbukett, sorgdekoration och jobbat med lite puls för första gången. Men det är nyttigt!! Behöver mer av det egentligen. Undrar hur stressigt mina andra blomsterkompisar har det i Malmö(ngt av dem). Lär ju vara mer tempo där.

Min första sorgdekoration.
Så nervös över vad Dennis kommer tycka.
Aprilbuketten 
(Lånad bild från interfloras sida)
Det enda jag ville ändra på min var bindfästet. Skulle bundit lite högre upp. 

Nu blir det ännu en dag i butiken och ni är alla hjärtligt välkomna!

Vi hjälper er med allt inom blommor!!



Ha en bra dag!




K R A M







/Jennie

Kommentera

Publiceras ej