Hej hej sköna söndag och härliga ni! Har ni haft en bra helg? Tycker denna helgen har gott ovanligt snabbt. Här hemma händer det saker hela tiden. Och på sista tiden så har det varit lite sämre händelser.
 
För ca två veckor sedan la jag märke till hur Baloo kissade. Han låg ner med framkroppen och på kvällen /natten kunde han inte kissa. Dagen efter åkte vi till veterinären då han fick opereras samma dag för urinstenar. Stackars min gamle kille. Under operationstiden sydde jag en ny sovkudde till honom. Väl hemma hade han tratt på och fick smärtstillande. Efter ätit smärtstillande och antibiotika togs stygnen bort och tänkte nu är allt i sin ordning igen. Berättade för veterinären att jag trodde han hade fått inflammation inuti för han hade som ett ägg som hängde bredvid stygnen men såret var fint läkt så jag tyckte det rimmade inte. Då visade sig att han har fått bråck . En ny tid bokades i fredags för att öppna honom igen men efter ett samtal kort därefter att jag lämnat honom så berättade dem att de såg att han hade en tumör i ena testikeln. Just då befann jag mig på Luddes skola för jag hälsade på honom så tårarna fick jag hålla tillbaka. Självklart fick de grönt kort från mig att kastrera honom. Kvällen innan sa jag ändå till André att jag tyckte den hängde väldigt mycket. Så det blev lite tur i oturen att han fick bråck. Jag är glad att han fick det. Så de hittade cancern.
 
Min fina älskade Baloo. Min trogna vän som alltid kryper upp till mig när jag är ledsen. En glad och klumpig kille och älskar promenader. Sover bredvid mig på nätterna på min huvudkudde. Ljudet av hans tassar när han går här hemma och skallet när någon trycker på ringklockan. Smiter till skogen själv och kommer alltid hem. Tandlös och alltid tungan ute. Snarkar och vaktar oss troget. Det enda han vill ha av oss är kärlek. Det är min Baloo i korta drag. Nästa år i maj fyller han 10 år och kommer nu tänka att åren utöver det är bonus. Tiden går så snabbt med sin hund och det gör så oooonnnnttt när de blir sjuka och ännu värre går bort. Därför hoppas jag att ingen cancer har spridit sig eller kommer att göra. För när Baloo försvinner kommer en bit av mig försvinna.
 
 
 
(Dessa korten är tagna när han är frisk)
 
 
André hade en överraskning till mig i fredags som varit planerad väldigt länge som ställdes in för jag hade sån huvudvärk och pylade. Överraskningen var att han och ett annat hemligt par skulle laga trerätters åt oss. Det hade jag verkligen sett fram emot. Helt underbart ju. Så jag hoppas det blir av ett annat tillfälle.
 
 
K R A M

Kommentera

Publiceras ej