God morgon på er! När Lilleman vaknar ska vi till Kristianstad och köpa en ny madrass till Ludde. För tillfället sover alla fem i vårt sovrum. Så nu måste vi dela på oss : )
 
Igår målade jag en grej till Ellas rum. Ni får se vad det är när den är klar. Har även fått mina fröer så igår åkte allt ner i jorden. Har lite jag ska friså men det väntar jag med. Härligt att vara igång med årets blivande odlingar!
 
 
 
Det mesta är nu satt i jorden men har lite andra experimenteringsodlingar. Blir det något så visar jag er senare. Men ha tålamod.
Testar även lite perenner som jag fick av Ida. Perenner är inte min grej att odla upp(hur det nu kan vara en skillnand!?) Misslyckas med det mesta. Förra året fixade jag i alla fall rosenvial och stockrosorna får vi se i år om de tar sig.
 
Omskolning på paprikorna och chilin.
 
Glömmer aldrig när Ludde och Morris ett år tjuvsmakade chilin som jag sa att de får absolut inte smaka den(vilket man bordet förstått att barn är tvärtom). Morris och Ludde sprang fram och tillbaka och hämtade vatten och fnittrade lite men jag tänkte inte mer på det då mitt i sommaren. Sen berättade Ludde efter någon vecka och då föll pusselbitarna på plats. För det var några chilifrukter som fattades botten(spetsen) och dessutom vissa börjat mögla just vid "bettet". Hahaha ja det var ju inte så lustigt! Men de kommer nog aldrig mer smaka på den : )
 
Några nyheter i år blev det.
 
 
 
Har ni några nyheter i år att odla!?
 
 
 
 
Ha en bra dag!
 
K R A M
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej