Aj aj aj ...jag höll på att glömma även denna söndag. Turkietresan! Eftersom det var så oerhört varmt där nere så bestod dagarna mest av att svalka sig, och det gjorde vi mest i vattnet. När vi var där nere va det värmerekord, 48 GRADER VARMT! Så ni kanske förstår att man inte låg och solade.
 
Efter en lite tumult rivstart från flygplatsen kom vi faktiskt på plats. Värmen man möts av när man stiger ur planet, det säger en att här kommer vi njuta! Vattenpalatset som vi gick till i några dagar var så fint och massa roligt för barnen. Det första vi gjorde när vi kom dit var, gick till Vattenpalatset, blåste upp alla uppblåsbara grejer och sen kastade oss i vattnet. Som dessutom var lite mer än 30 grader varmt. Sen avnjöt man av sitt all-inclusive band däremellan och en och annan turkisk te under parasollet : )
 
 
 
 
 
 Här kommer man precis in till området, Aqualand.
 
 
 
 
 
Alltså detta kortet ser hemskt ut. Jag och Ludde hoppade upp på djuren i vattnet och fotades. Men när jag väl sitter och tittar på detta kortet så blir det ganska avsmakligt, om ni förstår mig?!(vilket jag inte fattade då) Hahaha, ledtråd: snabeln
 
 
 
 
 
Doppa fötterna före kroppen..hahaha denna lilla badkruka
 Min "tjocka" tid, Ragnar ligger i magen. Va här lite mer än 20v, har jag för mig.
 
 
 Jag vill me..
 
Så typiskt mig. Turken som hjälpte mig i ringen sa något. Jag försökte fatta men fattade inget så vi bara tutade och körde. Efteråt förstod jag att han måste menat att vi satt fel eller att vi skulle åka baklänges. Jag försökte vända på oss men det var lönlöst. Jag varnade Ludde bara att vi kommer hamna under vattnet nu så håll andan när mamma räknat till tre!
Ludde tyckte verkligen detta var jätteroligt...tills han åkte med mig. Sen ville han aldrig mer åka dessa. Det gick bättre när han åkte med André först.
 
 
 
 Detta var några badbilder och hoppas de fick dig på ett glatt humör och längta ännu mer efter sommaren!!!
 
 
PS: Det fanns ett otroligt stort utbud av att hitta på saker på detta hotellet. Ville man inte bada kanske man ville spela lite tennis(NOT!), det fanns 52 tennisplaner. Bara att välja och vraka!
 
 
NU ska jag sova! Hoppas ni vaknar med ett leende på läpparna i morgon för att kicka dagens ass!
 
S U P E R K R A M
 
ali bey manavgat, familjeresa, turkiet, varmt,

Kommentera

Publiceras ej