...ja det kan man fråga sig. Jag hann visst inte blogga mer sen sist. I tordags tränade jag, hem äta frukost och duscha, Karibakka sen frisören och sist Eko och Kristianstad. Även på hemvägen var jag tvungen att köra inom Netto och Ica. Det kändes som om dagen aldrig skulle ta slut. Men kl sex på kvällen var jag äntligen det. Sen förberedde jag inför kalaset vi skulle ha på fredagen. Men först måste jag berätta om vad jag var med om på Eko.
 
Jag gick på parkeringen och hade mobilen i handen efter att precis tagit ett kort på håret som André efterfrågade om . Med nosen ner i mobilen fortsätter jag gå in i affären och igenom svänggrindarna. Där börjar det tjuta men jag tänker inte så mycket på det(jag kom ju utifrån så då kan man väl inte vara misstänkt  för att ha tagit något) men tills det springer fram personal och jag tittar upp "Va det mig det pep på"? ja såklart. Vafan?! hur är detta möjligt, varför händer detta mig och just idag. Fick gå bort där de frågade mig massa och får så småningom ta av mig jackan som dom genomsöker och med en larmdetektor och visiterar mig med samtidigt. Iaf så  visade sig att jag har troligtvis ett inbyggt larm i min toffel som man inte kan ta väck. Förmodligen ett chip som man måste avinstallera. Helt sjukt ju! Jaja, och sen då tänker ni. Nej men det som jag stör mig på  är att när jag efter handlat klart och ska köpa en burgare på vägen ut ska jag ta upp några kontanter ur fickan(som jag fick efter att jag varit på Karibakka och hade inte varit någonstans efter det)Tänkte jag har väl tappat dom då så fick ta på kortet. När jag väl sitter i bilen slår det mig. "Nej min själ! dom kände ju igenom min jacka!" Med raska steg, ilska i blicken och redo för munfight gick jag nu tillbaka. Den första kvinnan sa att hon inte kollade jackan utan det var hon andre(hon som då sålde hamburgare till mig) så jag gick till henne och förklarade lugnt och fint. Folk hörde mig men sånt skäms inte jag inte för. Det värsta är att hon tittade mig inte i ögonen när jag berättade detta och reagerade knappt. För mig är det ett tecken på skyldig. Jag sa att det är inte växelpengarna jag bryr mig om utan det är själva principen. Jag fick känslan direkt att hon norpade dom, hennes sätt tillbaka mot mig bevisade det. Hon kontrade med att de får inte kolla fickor. Men min pälsjackas fickor var varken dragkedjor eller knappar så man kände i fickorna när man stryker händerna längs med den.  Klart hon använder "jag får inte kolla fickorna" det blir ju hennes försvar. När de tog jackan kände dom. Men jag förklarade lugnt och sa att det är ju jädrigt märkligt att de bara försvann efter det och dessutom patetiskt! Ni stoppar mig, genomsöker mig(visserligen deras jobb) men jag kom utifrån och så blir det ombytta roller. Jag vet inte till hundra om det är så men hennes kroppspråk och min magkänsla säger att det var så här. Sen jag berättade detta för André, tror ni inte att han förklarar för polisen (Nej tänkte jag då bara), men då visar det sig faktiskt att de får inte gå igenom mig utan det måste en vakt/väktare göra!
 
vem är boven egentligen!?
 
 
 
(Ville visa vad jag gjort med håret men det är verkligen jättesvårt att fota sig själv och få bra bild på håret. Men det jag gjorde var en mörkare kallare brun färg i botten sen tjockare slingor som lades ca 5 cm nerför botten för att det inte ska bli så markant med utväxt. Nästa gång ska jag göra samma sak men kommer då se ännu ljusare ut för då har håret blekts lite av solen bla. Ja, jag siktar på att bli lite blondJennie : ) )
 
 
 Ha en härlig lördag!!!
 
 
K R A M
 

Kommentera

Publiceras ej