I morse jag tog på mig tofflorna och gick ut till växthuset för att hämta lite tomater till mackan. I år har jag odlat världens gulligaste tomater. De måste vara världens minsta alltså. En färdig tomat väger ca 4 gram! (enligt ang text på fröpåsen) Eftersom varken jag eller barnen gillar stora mjuka tomater så odlar vi alltid cocktailtomater i annorlunda färger och former. Detta är en av favoriterna.. den heter
'VINBÄRSTOMAT'
 
 
I backen
 
Bildar långa pärlband med små små tomater.
 
 
 
 
 
 
 
Från växthuset
 
 
 
 

Det enda tråkiga tyckte jag att de inte blev röda för det visade det på påsen. (tycker de suttit kvar länge som gula)
 
Har ni odlat dessa förut?
 
Är det en busktomat eller skall den tjuvas?
 
(jag har tjuvat en planta, låtit en bli busktomat, planter en ute i backen. Tycker det verkar som  om det är en busktomat och att den trivs bäst så)
 
 
Denna tomatplanta rekommenderar jag till era barn. Ungarna äter dem som godis här hemma. Idag hade Ludde de på mackan, självklart hela : ) haha.
 
 
 
K R A M

Kommentera

Publiceras ej