..från rum 28 ska ni nu få se snart men först vill jag säga god middag alla fina människor! Hur känner ni er idag?Kan ni göra er dag bättre? Japp det kan ni så kicka på! Med ett gott humör kommer man låååångt : ).
 
Nu sover Ragnar och jag för första gången på länge kan sitta ensam och i lugn och ro och blogga. Det är inte många gånger man kan göra det. Startade precis en brasa bakom mig och hällde upp en kaffe. Nu hämtar jag min energi ; ). När jag är färdig med detta måste jag fortsätta i mitt uterum/orangeri numera och städa. Det tar sin tid när man har många växter och de kräver också vård och tillsyn. Men gud vad jag älskar det gröna! Mitt hjärta är verkligen grönt.
 
Det jag skulle handla som jag hållt ögonen på ett tag, är en trendfrukt. Nämligen ananas! Denna fina prydnad som man kan välja om du vill ha ljus i eller skål eller bara som den är, är ju en fröjd för ögat. Jag visste inte om jag ville ha mässing eller silver. Mässing tycker jag ser finast ut på bilderna jag sett men känner att silver blir mer ett säkert kort så den fick det bli. Däremot vill jag tipsa er om en grej! Den silvriga är inte likadan som i mässing i hålet om man köper den i syfte för att ha ljus i. Mässingen kunde man ha ljus i men i den silvriga är det större hål men själv så ska jag köp sånt "klibb" och trycka ner då kommer ljuset stå stadigt. Priset är också stor skillnad. Mässingen kostade nog närmare tusenlappen men den silvriga 579 kr. Sen råkade det komma med två extra grejer. Jag är väldigt svag för små grejer som har det där lilla extra. Som den lilla skål jag hittade från  Miss Etoile, svartvit randig med en guldkant uppå. Jag älskar när det är lite guld dekorerat på porslin men även andra saker. Denna kommer bli en fin fredags gotteskål eller tillbehör i till en vinkväll med fina vänner. Den tredje saken har att göra med blommor och växter. En riskorg som jag tyckte borde var fin och praktisk. Det här med att alltid ha växter omkring sig skapar alltid ett underskott av krukor. Och jag köper inte nya fina för jag omskolar dom och ändrar platser allteftersom de förmedlar det. Så denna är ju perfekt att lyfta omkring. Vill man inte ha den som "kruka" längre kan man ju ha raggstrumpor eller andra mystofflor i, i hallen.
 
Märket Miss Etoile. Kommer nog hålla ögonen öppna på fler produkter. (har redan kollat! hihi)
 
Ananasen är ju så ståtlig som den är ståendes.
 
Alternativt skål eller ljushållare.
 
Riskorg 149 kr
 
Hur kan en liten söt skål bli så fin med så lite guld på en kant!?
 
 
 
Ha en strålande dag kära ni!!
<3 K R A M <3
 
 

Kommentera

Publiceras ej