... har varit väldigt mycket. Jag har varit som en bläckfisk idag-som om jag haft åtta armar. Efter att jag hämtat Ludde körde vi till markisen och maxi sen hämtade Ella på vägen hem. André och gudomligt snälla Berra var ute och lyfte pannor. Väl hemma så började jag direkt med middagen, Ragnar behövde matas samtidigt, planterade mellan varven, de nya höstkläderna var utspridda över hela vardagsgolvet som jag med minsta minut över försöker plocka iordning samtidigt. När jag ska hämta jord i växthuset ser jag mot min förvåning att det finns lite att plocka till sig trots jag har slutat ta hand om det. Det slutar med att jag faktiskt får hjälp( eget initiativ av damen) av Ella att mata Ragnar. Så snällt och det gick faktiskt bra. Mitt i allt stim kör R rakt in i fönsterbrädan och river ner min vas. Vatten överallt och under tiden som man står på alla fyra och försöker torka upp detta så kör Ragnar rakt in i en bakifrån hela tiden. Han är helt galen med denna gåstol. Det roliga är att han growlar också när han "pratar". Efter intaget av middagen beger vi oss till syrran då Moa fyller 13 år idag och nu sitter jag här. Puhhh!
 
Tänkte visa barnens höstkläder och Luddes nya skor(som han använde för första gången idag) imorgon. Även Lilleman fick lite höstnytt idag.
 
Har ni fyllt på barnens garderob med höstgarderob?
 
 
 
Så här välkomnas oktober av hos oss!
RAGNAR!
Här har vi en riktigt busig rackare...
 
 
Mammas lilla hjälpreda!
 
Hahahaha kolla in gapminen..
Vet ni om att ni också gapar när ni matar?
 
Inte helt fel nu så här i oktober.
Vanlig gurka, gul päron tomat och två paprikor.
 
 
Oj kolla in den här plantan som blivit helt bananas efter att fått klara sig själv.
 
Ja detta var min dag, B A N G !
 
Hoppas ni också fått mycket gjort...
K R A M A R!
gul pärontomat, gurka, höstplantering, korg, oktober, paprika, tomatplanta, växthus,

Kommentera

Publiceras ej