Åh så får det bli ett sista inlägg för ikväll, nämligen Veckans Gröna. har precis tagit mig en varm dusch efter att jag och Ludde har haft filmmys tillsammans. Det är så himla mysigt när man kan skratta tillsammans med sitt barn, man märker att man har samma humor men också vad stora dom håller på att bli.
 
Veckans Gröna:
 
RUMSGRAN
 
Fanns 3 storlekar, denna var den största och den kostade 219 kr (har jag för mig) på Dennis Blommor/Interflora Dom har gjort fantastiskt fint med julpynt och deras fina julsortiment. Har ni brist på inspiration tycker jag ni ska göra ett besök där. Älskar verkligen den affären med dess trevliga och hjälpsamma personal.
 
 
Denna kommer nog vara årets jultrendväxt. Alla kommer nog ha en sån i hemmet. Men det mest spännande  är var alla kommer placera sina och i vad. Trots att alla har samma växt så blir det ändå en annan när den kommer till olika hem.
 
FAKTA:
 
En spännande limegrön gran med symmetriska grenar  och med mjuka barr. Den härstammar från Chile och kan bli upp till 50 m ute i det fria och 2m i kruka. Lätt att sköta, vill stå ljust men inte i direkt sol. Håll jorden fuktig. Står den för varmt kan den börja barra. På vintern kan man ha den ståendes i uterummet men vattna mindre.
 
 
Har ni börjat handla julblommor?
 
Nu ska jag kasta sopor sen slänga mig i sängen, äntligen sovmorgon imorgon(kanske) och slippa morgonstressen.
 
 
Natti natti
 
K R A M
dennis blommor, jul, rumsgran,

1 kommentarer

Emelie

21 Nov 2014 23:22

Ååh det är så fint med små mini granar! Har tänkt att köpa mig en nu till jul :)

Svar: ja visst är det men du får nog skynda på Emelie, de är populära!
Jennie Persson

Kommentera

Publiceras ej