Hejsan svejsan! Förra året hade jag sån otur med belysningen. Mina två vita enkla bågadventssljusstakar gick sönder och pappersstjärna råkade jag riva sönder lite. Både jag och Andy försökte skruva och fixa med staken men den var helt enkelt paj. Och detta inträffade närmare andre advent och tyckte det var så tråkiga och oplanerade utgifter så det blev inga inköp. Tänkte att jag tar det som i år och det var det första jag gjorde, köpte adventsljustakar men var tusan är dom!!?? Nu börjar jag faktiskt bli nervös på riktigt. Med tanke på att min jul i år kommer vara mer avskalad, knappt inget rött utan mest svart/vitt/grått så känner jag att belysningen är viktig del.
 
Att få julstämning betyder inte att man behöver rött(visserligen är det den varmaste färgen) eller en miljon tomtar utan jag tycker stämningen hänger på  belysningen(stakar,ljusslingor och levande ljus)  och växterna, mer behöver man egentligen inte lägga på det hela för detta skapar jul i huset. Växterna i sig ger oss dofterna som vi förknippar med jul och någon som sitter i soffan och skalar en clementin och känner den friska citrusdoften. En skål med clementiner blir också ett slags "pynt" och billigt. Så det behövs inga dyra inköp för att göra det fint och juligt.
 
Var är mina stakar, har väntat länge nu!?
 
 

Den vita (2st) ska jag ha i vardagsrummet (istället för pappersstjärna som jag hade förra året), den svarta i mitten ska någon av pojkarna ha och den sista ska jag ha i köket(fönstret vid matplatsen).
 
 
Har ni investerat någon ny belysning i år??
 
 
K R A M

Kommentera

Publiceras ej