Idag är det torsdag och torsdagar för mig har alltid inneburit städdag. Då städas hela huset. Det plockas och torkas varje dag men idag tas allt genomgående. Denna torsdag innebär också att vår pappa är på väg hem. Jippi äntligen bli samlade!!
 
När jag öppnade altandörren imorse så möttes man av det där stilla lugnet och tystnaden. Precis som om hösten är bakom hörnet(vilket den är). Fuktigt och daggigt på gräsmattan var det men ändå helt underbart tycker jag. Ska bli kul med lite nya inomhusprojekt. Appråpå projekt så morgonens projekt innebar att måla ett stallfönster jag velat ha en lååång tid. Jag kan va sån att ser jag nåt jag gillar så glömmer jag aldrig det. Stallfönster är så fina, med det svarta järnet och så mycket historia i sig självt. Tänkt att just mitt fönster kommer från någons lada, någonstans, som en bonde eller piga har öppnat och vidrört. Ja, nu är det hos mig i alla fall. Jag skulle egentligen målat klart detta några dagar innan Ragnar hade bf men kom på sen att färgen är giftig att andas in så nu va det på tiden att det blev gjort nu när man fortfarande kan ha öppet överallt.
 
 
Än så länge är det bara Ella som är på dagis och Ludde börjar förskolan på måndag. Så det blev egentid med pojkarna idag så de fick följa med mamma till team sportia och köpa ett par riktiga träningsskor så jag slipper smutsa ner Ontrainings lokaler. Det blev ett par Nike, Reebook fanns inte. Sen hann vi faktiskt inom schack matt då jag köpte en tröja till Andy som han ska ha när vi ska på kalas på  lördag. Ludde fick ett par jeans och t-shirt (200kr) men även jag hittade en härlig vit/naturvit kofta för endast 199 kr. Jag bara älskar koftor!
 
 
Nu ikväll när städningen äntligen är färdig och barnen är nattade så tog jag in lite växter in i uterummet. Usch det kommer bli trängre i år. Får inte nog av allt fint, man blir ju så glad av att ha så här mkt. Det som är inne nu är bägarranka, cocospalm,kiwi, fikonträd, lime, passion, aubergine(säsong). Och det finns mer ute! Jaja detta är vad jag hinner på en dag och då håller jag på i ett. Baloo får för det mesta dagliga promenader me. Jag brukar alltid gör en lista i mitt block "vad jag vill hinna göra när A är borta" detta ger mig struktur i dagarna och älskar när man gör klart något. Denna gången hann jag inte riktigt med allt men det catcha  jag upp snart. Ha en trevlig kväll och imorgon blir det besök i min pappas vinkällare, får se vad som hittas?!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej